مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

هیات‌های مذهبی استان کرمان که قصد دارند مراسم عزاداری را در ایام محرم و صفر برگزار کنند، باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده باشند.

غلامحسین حقانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هیات‌ها با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی و دادن تعهد کتبی با حضور کارشناس سازمان تبلیغات و علوم پزشکی در محل هیات و تأیید مکان می‌توانند به عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی با بیان این مطلب که زمان ثبت نام هیات‌ها در سامانه بیرق از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز و هیات‌ها در هر زمانی که قصد برگزاری مراسم را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: مسئول هیات‌ها می‌توانند در مکان بخشداری‌ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و ثبت نام هیات خود را انجام دهند.

وی افزود: آشپزخانه هیات‌ها نیز در این ۲ ماه تعطیل هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش کرمان هیات‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه‌نامه سایر صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه‌علوم‌پزشکی و ستاد کرونا تدوین شده است.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم محرم و صفر در استان کرمان تصریح کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیات و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

کد خبر 539635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha